Dlaczego marketing afiliacyjny jest ważny w działalności przedsiębiorstw? 


Coraz więcej przedsiębiorców, którzy działają stacjonarnie decyduje się wejść na rynek online. Wynika to z zasobów Internetu oraz form reklam, które docierają do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. Właśnie dlatego marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarobek oraz budowanie solidnej, rozpoznawalnej marki. 

Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór informacji na temat pojęcia, jakim jest jest marketing afiliacyjny wraz z uwzględnieniem wszystkich profitów. Opisaliśmy także na czym polega idea partnerstwa w tym sposobie promocji.  

Marketing afiliacyjny: Co kryje się pod tym pojęciem? 

Marketing afiliacyjny to model marketingu online, w którym sprzedawca zapewnia prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez poleconego gościa lub klienta.

Ten rodzaj reklamy można podzielić na trzy kategorie: 

  • Marketing polecający: gdzie partner, który wysyła klienta poleconego od partnera otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż. 
  • Marketing wydajnościowy: gdzie partner świadczący usługi jest wynagradzany wyłącznie za wykonanie działań, takich jak konwersje lub sprzedaż.
  • Marketing CPA: gdzie partnerzy otrzymują stałą opłatę w czasie, zazwyczaj miesięczną lub roczną, na podstawie wyników działań, takich jak konwersje, wyświetlenia reklam i kliknięcia.

Poznaj od kuchni – marketing afiliacyjny 

Nie otrzymasz od nas jednoznacznej odpowiedzi, czy opisywana forma reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę czy zbędną inwestycją. Właściwie, na pewno nie sprawdzi się wtedy, gdy Twoja strategia nie zakłada dzielenia się wygenerowanymi zyskami. Za to jej potencjał najlepiej zostanie wykorzystany przy produktach z wysoką marżą. Krótko i na temat w poszukiwaniu odpowiedzi – czym jest marketing afiliacyjny – uwagę koncentrujemy na zaletach, którymi są: 

  • rozliczenie się za konkretny efekt (omijasz opłaty za nieefektywne działania zakupowe); 
  • precyzja w pomiarach skuteczności reklamy; 
  • autentyczność w promocji marki; 
  • zwiększenie ruchu organicznego w witrynie; 
  • zdobycie nowych konsumentów. 

Kto promuje Twoje produkty w marketingu afiliacyjnym?

Partnerem jest osoba, która promuje Twoją ofertę poprzez umieszczenie linku referencyjnego w social mediach oraz na witrynie internetowej bądź w innych miejscach Internetu. Czerpie on korzyści finansowe ze sprzedaży, najczęściej w formie procentu. Wyróżnia się kilka rodzajów partnerów – takich jak super partner czy partner drugiego poziomu. 

Przy wyborze odpowiedniego wydawcy ważne jest jego dopasowanie względem grupy docelowej (bliskość z jego zainteresowaniami, sposobem spędzenia wolnego czasu czy poczuciem estetyki). To wszystko przekłada się na konwersję i generowane zyski. Musisz upewnić się, że wybierasz kogoś, kto jest szanowany i wie, jak wprowadzać produkty na rynek.

Jak rozpocząć biznes połączony z reklamą afiliacyjną? 

Firma typu start-up, która właśnie rozpoczęła działalność, może szukać wielu różnych sposobów promowania swoich produktów. Najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu jest znalezienie niszy, która ma duże znaczenie dla produktu firmy. Oto trzy sprawdzone metody rozpoczęcia działalności w zakresie marketingu afiliacyjnego – dołącz do sieci afiliacyjnej, promuj konkretny produkt na własnej stronie internetowej oraz znajdź partnera z podobnymi słowami kluczowymi.