Poznaj lokalne SEO w pozycjonowaniu sklepu Shoper


Konkurencja jest wszechobecna niemal w każdej branży, a na pewno w każdym dobrze prosperującym mieście. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę w  Łodzi, Warszawie czy Krakowie powinieneś posiadać wiedzę z zakresu SEO. Sprawdź, dlaczego pozycjonowanie sklepu shoper jest koniecznością we współczesnym świecie biznesu. 

Lokalne SEO a działalność gospodarcza

Optymalizacja i pozycjonowanie to szereg czynności polegających na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Skoncentrowanie się na lokalnym środowisku pozwoli Ci na:

 

  • zwiększenie liczby klientów,
  • poprawę wizerunku poprzez pozytywne opinie, komentarze i oceny konsumentów,
  • zwiększenie dochodów,
  • dalszy rozwój pod kątem innych dzielnic miasta, a nawet całego kraju.

Pozycjonowanie sklepu Shoper – na jakie elementy SEO zwrócić szczególną uwagę?

Pozycjonowanie sklepu shoper należy podzielić na dwa filary: działania on-site, czyli w obrębie struktury technicznej strony, oraz off-site, mające miejsce poza nią, a celujące w poprawienie jej popularności.

On-site

Krok 1: Klient 

Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, kto jest Twoim idealnym konsumentem i dla kogo będziesz budować ofertę. Postaraj się określić płeć, wiek, wykształcenie, pracę, zainteresowania i intencje użytkowników. Pozwoli Ci to na ustalenie charakteru treści oraz języka komunikacji. Pamiętaj, że ważne jest wykorzystanie lokalnych elementów kultury, aby klienci czuli, że ich zauważasz i słuchasz.

 

Krok 2: Słowa kluczowe 

Znając już swoich odbiorców i ich intencje wyszukiwania, musisz odnaleźć hasła i frazy, które najczęściej wpisują oni do wyszukiwarki. Im większe dopasowanie, tym lepsza widoczność. Jest to szczególnie ważne podczas tworzenia komunikatów, w których umieszczane są dane zwroty. Całość musi jednak być naturalna – wyszukiwarka oceni ich użycie oraz jakość.

 

Krok 3: UX strony

Stworzenie witryny internetowej to za mało, musi być ona czytelna i przystępna dla użytkowników. Korzystanie z niej powinno być jak najbardziej intuicyjne. Jeśli cieszysz się bogatą ofertą, postaw na menu okruszkowe, kategorie oraz filtry. Zadbaj również o design i multimedia – całość musi przykuwać uwagę i spełniać potrzeby estetyczne klientów. Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Off-site

W dalszej kolejności musisz zadbać o swój wizerunek w sieci. Stwórz wirtualną wizytówkę w panelu Google Moja Firma i zintegrują ją z Mapami Google. Czy wiesz, że liczba wyszukiwań „blisko mnie” wzrosła w ostatnich latach o 500%? Dodatkowym atutem będzie skorelowanie witryny z mediami społecznościowymi. Dzięki nim będziesz mieć możliwość bieżącej komunikacji.

 

Nie taki diabeł straszny, jak go malują. To samo tyczy się SEO! Dzięki podstawowej wiedzy dotyczącej tego, jak pozycjonowanie sklepu shoper może Ci pomóc, będziesz mógł rozwijać swoje przedsiębiorstwo nie tylko na lokalną, lecz również skalę krajową. Tym samym zbudujesz solidną, rozpoznawalną markę i wygenerujesz długo wyczekiwane zyski.