Pozycjonowanie Niemcy – co powinieneś wiedzieć o zagranicznym SEO?


Prowadząc biznes, z pewnością zależy Ci na jego rozwoju, aby móc zwiększać swoje zyski. Jedną z możliwości jest zwrócenie się w stronę międzynarodowego rynku. Biorąc pod uwagę położenie Polski, jednym z od razu narzucających się na myśl krajów są Niemcy. Kraj ten zamieszkuje ponad 80 milionów osób. Jest to nowa grupa konsumentów, która stwarza większe możliwości. Jak więc wygląda pozycjonowanie Niemcy? O czym należy wiedzieć, zanim rozpocznie się optymalizację SEO?

Aller Anfang ist schwer, czyli początki są trudne

Pozycjonowanie stron w Niemczech opiera się na znanych Ci światowych standardach SEO. Jednak warto wziąć pod uwagę kilka różnic, przede wszystkim kulturowych, które pozwolą lepiej zrozumieć zagranicznych odbiorców.

Czas start: Google

Jak zapewne się domyślasz, dominującą wyszukiwarką w Niemczech jest Google. Korzysta z niej niemal 90% mieszkańców. To dobra wiadomość na sam początek!

Prosta witryna

Niemcy cenią sobie prostotę i funkcjonalność. Jest to szczególnie ważne w kontekście tworzenia interfejsu oraz układu strony internetowej, którą musi cechować wysoki poziom UX.

Domena .de

Strona internetowa to Twoja wizytówka, współczesny biznes bez niej nie ma sensu. Jednak warto pamiętać, że przyjazny adres URL w kontekście niemieckim to ich własna domena. Stwarza ona fundamenty zaufania i pokazuje, że rozumiesz potrzeby swoich klientów.

Słowa kluczowe

Niemiecka wyszukiwarka zdecydowanie lepiej pozycjonuje hasła typu long tail. Warto z tego względu zwrócić uwagę na budowę gramatyczną języka – niektóre frazy liczą ponad 100 znaków, ale nie trzeba się tym przejmować.

Język

Z pewnością domyślasz się, jak ważna jest znajomość języka niemieckiego. Stanowi on podstawowy element kontaktu biznesowego – od słów kluczowych, aż po treść. Musisz pokazać swoim sąsiadom, że szanujesz ich kulturę. Jeśli nie znasz dobrze języka, warto skorzystać z pomocy copywritera bądź native speakera. 

Link building

W przypadku niemieckiego SEO wygląda to nieco inaczej. Najbardziej wartościowe linki to te, które pozyskuje się od przedsiębiorców, dzieje się to naturalnie. Dodatkowo zwraca się na uwagę na kontakty z dziennikarzami oraz artykuły sponsorowane. Różnica związana z linkami dotyczy również anchor textu. W Polsce są to głównie anchory produktowe związane ze sprzedażą, w Niemczech to marka firmy lub adres jej oficjalnej strony internetowej.

Pozycjonowanie Niemcy – współpraca z agencją SEO

Wiesz już co nieco o swoich sąsiadach pod kątem międzynarodowego SEO. Jeśli nie czujesz się jeszcze zbyt pewnie na obcym gruncie, warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją SEO. Największe korzyści z takiej decyzji to większe kompetencje, mniejsze ryzyko błędów związanych z pozycjonowaniem, zaoszczędzenie czasu oraz znający język niemiecki copywriterzy.